DOMEK Z KART (autoportret w procesie od 2010-2021)
Autobiograficzna, interaktywna instalacja odwołująca się do kolejnych dekad życia. Jedna z pierwszych realizacji z cyklu INNER-OUT w procesie.
Papierowe domy od spodu posiadają otwór na głowę, dający możliwość zajrzenia do środka. Czujnik odległościowy rejestrując pojawienie się głowy wewnątrz obiektu, uruchamia odtwarzanie zapętlonego dźwięku i włącza oświetlenie LED.
Praca to antropomorfizacja domu zbudowana na silnej kulturowej symbolice. Zewnętrzna tabula rasa domów odwołuje się do ludzkiej fizyczności, której znaczenia, funkcjonowanie i ocena w społeczeństwie nadawane są przez innych (OUT). Wnętrze obiektów to emocjonalny portret przefiltrowanych doznań docierających z zewnątrz.
Widz jest nieodzownym elementem instalacji. Generuje on sytuację odbioru, współtworzy on dzieło, stając się axis mundi każdego domu. Odbiorca umieszcza obiekt na swoich barkach, przez co dosłownie staje się artystyczną hybrydą obserwowaną z zewnątrz (INNER).
Realizacja Domek z Kart ukazuje stan między stwarzaniem, a rozpadem. Użycie papieru umożliwia wykorzystanie jego symboliki w procesie interpretacyjnym. Realizacja to rodzaj rzeźby, obiektu, happeningu. Domki są symbolicznym obrazem mikrokosmosów (INNER), generowanych na różnych etapach doświadczania zewnętrznego społecznego makrokosmosu (OUT).
.
HOUSE OF CARDS (Self-portrait in process since 2010-2021)
An autobiographical, interactive installation referring to the successive decades of life. One of the first realisations of the INNER-OUT in process.
The paper houses have a hole for the viewer head, giving you the opportunity to look inside. The motion detector registers the appearance of the head inside the object, triggers the playback of a looped sound and turns on the LED lighting.
The work is an anthropomorphization of home built on strong cultural symbolism.
The external tabula rasa of houses refers to human physicality, which meanings, functioning and evaluation in society are given by others (OUT). The interior of the objects is an emotional portrait of filtered sensations coming from outside.
The viewer is an indispensable part of the installation. He generates the situation of reception, he co-creates the work, becoming the axis mundi of each house.
The viewer places the object on their shoulders, thus literally becoming an artistic hybrid observed from the outside (INNER).
The House of Cards realization shows the state between creation and decay. The use of paper allows its symbolism to be used in the interpretive process. The realization is a kind of sculpture, an object, a happening. Cottages are symbolic images of microcosms (INNER), generated at different stages of experiencing the external social macrocosm (OUT).